Geen categorie

Haal je de meeste omzet uit je webpagina?

Bijna elk bedrijf heeft wel een webpagina en voor goede redenen. Door een website kun je je diensten en producten verkopen aan veel meer mensen dan als je strikt lokaal blijft. Mensen kunnen namelijk in de bus, op de bank of wc jouw website vinden en overgaan tot een aankoop. De droom van elk bedrijf is dan ook een gigantische stijging in de omzet door het maken van een website, maar dit blijft vaak uit. Ook al wordt de pagina nog best goed bekeken gaan maar vrij weinig mensen over tot koop. Gemiddeld converteert een website slechts 2% van de bezoekers, oftewel van al je bezoekers koopt slechts 2% iets. Maar jij wil die overige 98% er ook bij. Hoe doe je dat? Hier leggen we het uit.

Remarketing

Eerst een disclaimer en een reality check. Natuurlijk ga je nooit de volle 100% van je bezoekers overhalen tot koop, dit is praktisch onmogelijk. Dat gezegd te hebben er zijn wel degelijk mogelijkheden om toch wat meer mensen overstag te krijgen. De meest bekende methode is remarketing, ook wel retargeting genoemd. Remarketing is in essentie een manier om weer in contact te komen met mensen die eerder op jouw website zijn geweest en toen niet op koop overgegaan zijn. Dit wordt gedaan door middel van cookies. Via cookies wordt een potentiële klant namelijk herkend en toegevoegd aan een doelgroep lijst, ofwel een remarketinglijst. Zijn er voldoende mensen toegevoegd aan deze lijst dan kan je deze inzetten om gericht te adverteren op een bepaalde plaats, denk aan de homepagina of het winkelmandje. Door deze mensen weer te benaderen op een gerichte manier, kun je ervoor zorgen dat men toch tot koop overgaat.

Uitbesteden

Remarketing is niet makkelijk en vereist enige IT kennis. Via Google ads kun je het zelf doen, maar wij raden aan om dit toch niet te doen. Een betere, succesvolle en tijdbesparende manier is door het remarketing gewoon uit te besteden aan een marketing bedrijf. Markant Internet biedt deze diensten bijvoorbeeld aan. 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *